28 de juny: dia de l'alliberament lèsbic, gai, bisexual, intersexual i de persones trans.

Prou retallades ideològiques a lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersex:
 sanitat sense discriminacions.

Davant la política de retallades sistemàtiques a la sanitat pública als Països Catalans i  la imposició d’un model sanitari que afavoreix la sanitat privada a base de privatitzacions de la gestió, lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersex estem patint també retallades de caire ideològic que afecten la nostra salut.
S’estan violant els nostres drets fonamentals quan es prohibeix a lesbianes i dones solteres accedir a la reproducció assistida en la sanitat pública. Mesures contra la crisi? No, retallades lesbòfobes i masclistes al nostre accés a la sanitat pública! La situació econòmica s’està fent servir d’excusa per a imposar un model de família determinat i per excloure de certs serveis bàsics a aquelles persones que no encaixem en la norma heterosexual i de gènere. Accions, a més, del tot classistes que només s’entenen en un model sanitari en vies de privatització.

La LGBTIfòbia en l’àmbit sanitari no només precaritza les nostres vides sinó que ens imposa tot tipus de violències sobre els nostres cossos: intervencions quirúrgiques a nadons intersexuals, diagnòstics de disfòria de gènere a trans... Se’ns patologitza quan no estem malaltes i no tenim accés a la sanitat pública quan sí que ho necessitem. Ni amb la reproducció assistida, ni amb l’avortament. La infecció per VIH, tot i els avenços científics, continua sent una malaltia sense cura que afecta especialment a homes gais i bisexuals i dones trans. Les retallades en la inversió pública per a combatre la malatia són una amenaça a la nostra salut. Retallar en prevenció, en l’accés als tractaments curatius i en la lluita contra l’estigma ens exclou a nosaltres i representa un problema per a tota la societat.
No volem només que s’aturin les retallades en sanitat, volem que els serveis de salut garanteixin el nostre dret a rebre l’atenció que necessitem. Exigim que es respecti la diversitat d’identitats sexuals i de gènere, que s’adaptin els protocols mèdics en ginecologia i urologia segons aquesta realitat i que s’esborrin els esbiaixos que ens fan invisibles.

Aquest 28 de Juny ens volem manifestar contra les privatitzacions, llistes d’espera i exclusions a la sanitat pública del model sanitari actual i contra el mateix model que ens discrimina per la nostra sexualitat o identitat de gènere, ens exclou i precaritza la nostra salut, les nostres vides. Volem una sanitat pública, universal i de qualitat sense discriminacions!
Prou retallades ideològiques a lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersex!
Manifestació unitària: 28 de juny a les 18.30 a la Plaça universitat.