Desdoblament, “puestos técnicos” i canvi d’estació a La Garriga!

El desdoblament de la línia del tren comença a ser ja una realitat. El Pla Estratègic d’Infraestructures i Transport 2005-2020 (PEIT), aprovat per acord del Consell de Ministres el 15 de juliol del 2005, inclou com a un dels seus eixos bàsics d’actuació: el desenvolupament de les xarxes de rodalies ferroviàries a les principals àrees metropolitanes.

Són moltes les persones del nostre poble i dels pobles veïns que durant anys i anys han reclamat aquest desdoblament necessari, que teòricament ens hauria d’oferir un millor servei i cobertura als usuaris. Tot i així, la idea del projecte de desdoblament a La Garriga va més enllà. Segons l’estudi plantejat des del Ministeri de Foment espanyol, La Garriga esdevindria un “Puesto Técnico” en el que es proposen en aquest tram la següent divisió en obres independents: - “Puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes PAET de La Garriga (P.K.38+090)”. Aquesta obra és independent de la de duplicació de la línia i ha d’estaroperativa per la doble via en el moment en que s’augmentin les freqüències d’explotació entre L’Hospitalet i La Garriga.  - “Puesto de estacionamiento de trenes PET de La Garriga (P.K. 36+250)”. Aquesta instal·lació és de suport al PAET. Degut a la falta d’espai per poder ampliar el PAET, es planteja aquesta instal·lació com a complement del mateix per a estacionament de trens en horari nocturn. - “Duplicación de vía entre el P.K. 29+128 en la cabecera de salida de la Estación de Granollers-Canovelles y el P.K. 38+800”, un cop superada la via d’avançament del PAET de La Garriga. (37+667). Totes aquestes obres impliquen que a part del desdoblament de tota la línia, s’hi afegeixen dos punts d’estacionament nocturn de trens que incrementaria la densitat de vies fins a un total de 8, permetent així l’estacionament de 12 unitats (vegeu dibuix adjunt), a més de l’afectació ambiental que suposa la destrucció de diverses zones agrícoles del nostre municipi.    A més, el passat 24 de setembre el 9 nou publicava una notícia que feia referència a la nova proposta de Foment de traslladar l’estació de La Garriga cap al sud del municipi. Amb aquest canvi es desplaçaria el PAET, projectat al nord del poble, i que pretenia desmuntar part del turó (que es troba en sòl forestal), cap a la zona agrícola que es troba situada just davant del carrer Guifré.Amb aquest canvi es densificaria la zona sud del poble amb la incorporació de l’estació de La Garriga més les cotxeres que allotjarien els 12 combois.  És per tot això que des de la Candidatura d’Unitat Popular de La Garriga (CUP), volem donar a conèixer a tota la població la realitat d’aquest projecte desmesurat i innecessari que no sols afecta espais agrícoles i forestals del nostre municipi sinó que també afectarà molt directament en la tranquil·litat de certs barris, així com també de la mobilitat dins del municipi si l’estació s’acabés desplaçant del lloc actual.

Us animem a que consulteu el projecte a la web de l’Ajuntament (http://www.lagarriga.cat/publi.php?llistat=buscar&selectTipusPublicacio=32), així com totes les notícies relacionades  (http://www.el9nou.cat/noticia_v_0/9680 i http://www.aravalles.cat/noticia/1264/lestacio-de-la-garriga-podria-canviar-dubicacio).