La CUP defensa un independentisme que aposti per la transformació social

La Candidatura d’Unitat Popular, després de rebre la convocatòria per part d'ERC per dur a terme una reunió exploratòria a la seva seu amb diferents partits sobiranistes vol, en primer lloc agrair la invitació d’aquesta formació, però declina assistir a la trobada per respecte al debat intern en el si de la militància de la organització de l’esquerra independentista.

La CUP esta duent a terme un procés assembleari per valorar la possibilitat de concórrer a les properes eleccions de la Comunitat Autònoma de Catalunya. Properament, durà a terme assemblees obertes al llarg del principat, en aquest sentit, l’objectiu de l’organització és, actualment, dur a terme aquest procés de la manera més activa i participativa tot obrint la nostra CUP a d’altres sectors de la unitat popular que, necessàriament, formen part del projecte de la Candidatura d’Unitat Popular.

La CUP entén que té un projecte propi i irrenunciable de transformació social, des dels valors de l’esquerra, per al conjunt dels Països Catalans en favor dels seus sectors populars i que és correspon a noves formes de fer, d’entendre i de practicar la política allunyades de la professionalització i dels interessos polítics i econòmics d’un pocs, apostant per canviar dinàmiques i maneres de fer incrustades a la política, en aquest cas, del Principat de Catalunya.