La CUP deixa de col·laborar amb l'ajuntament en matèria d'habitatge

CDC amb el suport de PSC i C's impedeix que prosperi una moció per tal que l'Ajuntament de la Garriga deixés de treballar amb entitats bancàries que efectuen desnonaments i que traslladés els seus comptes a entitats de perfil i pràctica més ètica.

Al passat Ple ordinari es presentava una moció de la CUP (a la qual s'havia adherit SI per a presentar-la conjuntament) per tal que l'Ajuntament de la Garriga deixés de treballar amb entitats bancàries que efectuen desnonaments i que traslladés els seus comptes a entitats de perfil i pràctica més ètica que, entre d'altres coses, no considerés el benefici econòmic més important que la vida de les persones d'una forma tan descarnada com han demostrat les grans entitats bancàries d'aquest país al llarg d'aquesta ja llarga i múltiple crisi que estem patint.

La moció va rebre el suport d'ICV i, després d'algunes transaccions, va permetre sumar el suport d'Acord-ERC. Això, sumat als nostres vots i al de SI no va ser suficient per a què la proposta tirés endavant: el partit majoritari del govern (CiU) amb el suport de PSC i C's va impedir que prosperés. La moció va ser titllada de "destructiva" per aquestes dues forces i CiU va al·legar qüestions tècniques per no secundar-la (a més de proposar-nos eliminar tots els acords realment propositius del text) i va mantenir una actitud lamentable mentre s'intentaven transaccionar alguns punts amb Acord-ERC, per, finalment, i amb excuses de mal pagador fer prevaldre la lògica del benefici econòmic per damunt de les necessitats humanes més elementals, precisament en risc des del procés de desmuntatge de l'estat del benestar que s'està duent a terme amb especial cruesa a tot el sud d'Europa.

És per tot això que hem decidit deixar de col·laborar amb l'Ajuntament en matèria d'habitatge i reforçar els vincles i les col·laboracions amb entitats i organitzacions que defensen el dret a l'habitatge. Apostem per situar (com van abanderar tants partits en la campanya electoral) les persones al centre de la política. Perquè qui no està disposat a partir d'una base tan elemental a l'hora de defensar els interessos més bàsics de la majoria de la població, per sobre d'altres consideracions, no mereix la nostra confiança.

Hem decidit deixar de col·laborar amb l'Ajuntament en matèria d'habitatge i reforçar els vincles i les col·laboracions amb entitats i organitzacions que defensen el dret a l'habitatge