La CUP se solidaritza amb l'Empordà i assenyala el govern de la Generalitat per la manca de prevenció

La Candidatura d'Unitat Popular trasllada la seva solidaritat als veïns i veïnes de l'Empordà que pateixen els incendis forestals. Així mateix, agraeix la feina incansable de bombers, voluntaris, agents forestals i personal de protecció civil que lluiten contra les flames. Per la CUP, 'la crema del patrimoni natural és també la destrucció de la memòria col·lectiva, dels llocs de trobada i de treball de les persones'. Els independentistes demanen a la població que segueixi les consignes de bombers i personal de socors per tal de facilitar i col·laborar en les feines d'extinció del foc.

La formació, per altra banda, també vol advertir del fet que alguns alcaldes de les poblacions afectades s'hagin vist desatesos pel Departament d'Interior. La CUP desitja una millora de l'atenció i que el Govern de la Generalitat estigui a l'alçada en aquests moments difícils. En aquest mateix sentit, el portaveu de la CUP Adam Majó lamenta que 'aquest hagi de ser el moment en què el Govern Mas s'adoni de que no poden continuar produint-se retallades en el sector públic, i molt especialment en aspectes tan sensibles com la prevenció d'incendis, la protecció civil i sobre el cos de bombers'.

En aquest sentit Majó ha recordat que 'aquestes retallades fan pensar que en cap cas ens trobem davant un desastre natural, ja que durant el darrer any s'ha retallat un 34% la prevenció d'incendis, un 52% en protecció civil, un 95% en vestuari de bombers, fa 2 anys que no s'incorporen nous bombers al cos, i a més, durant aquest mateix període s'ha retallat en vehicles i combustibles, mentre s'han aplicat reduccions de sous i pagues als bombers'.