Si aquestes parets expliquessin el que han vist...

Durant el matí del següent dimarts 9 de maig, en el marc de la campanya Bombes d'Impunitat, l'artista RocBlackBlock posarà llum a la Memòria Històrica pintant un mural al carrer Sant Francesc de la Garriga.

Parets que parlen, poble viu

Quanta història sostenen els murs dels nostres pobles i ciutats? Què explicarien les parets si parlessin? El silenci és complicitat i per això, des de la CUP de la Garriga volem que les parets expliquin el que ha viscut el nostre poble. Que res quedi silenciat pel pes de l'oblit. Un oblit que a voltes ens impregna per descuit i a voltes s'imposa perquè algú li convé que oblidem, i que les parets callin, i que la gent calli, i que el poble oblidi: que el poble no eviti que ens tornin a caure bombes d'impunitat.

Per combatre el silenci còmplice, des de la CUP volem que els carrers, allà on vam combatre el feixisme i on hem conquerit tantes llibertats, prenguin partida i trenquin el silenci. Durant el matí del següent dimarts 9 de març, en el marc de la campanya Bombes d'Impunitat, l'artista RocBlackBlock posarà llum a la Memòria Històrica pintant un mural sobre un dels passatges més foscos de la història recent de la Garriga: el bombardeig feixista a les nostres cases, carrers i places. Així, el proper dia 9, en RocBlackBloc trencarà el silenci del mur del carrer Sant Francesc número 12, que a partir de la setmana que ve cridarà Memòria Històrica. Us animem a que us apropeu durant la realització del mural i posteriorment.

Recordar, del llatí "re-cordis":  tornar a passar pel cor

La campanya Bombes d'Impunitat pretén recordar per fer justícia, i la CUP a la Garriga i a tota la comarca, estem fent una aposta per recordar que les bombes que van destrossar-nos carrers, places i vides, no van caure sinó que va haver responsables polítics que van ordenar les nostres morts i feixistes que van bombardejar-nos. Memòria imprescindibles quan veiem que a la Mediterrània i Europa, l'extrema dreta i les seves complicitats avancen amb diferents formes i formats. La recuperació de la Memòria Històrica és una aposta ferma perquè recordar la nostra Història sigui un exercici de llibertat: evitar tot allò que ens destrossa com a persones i com a societat, i posar en valor totes aquelles lluites que ens han permès ser el que som.