Garric Desembre 2018 : "Els diners als carrers, no al calaix !

Els diners al carrer, no al calaix!

Des que tenim representació a l'Ajuntament de la Garriga, com a CUP, denunciem la gestió empresarial de l'economia municipal practicada per l'equip de Govern.

Entenem que una corporació municipal no hauria de tenir superàvit, ja que, a banda de que no hi ha cap marc normatiu que ho obligui, els ens municipals haurien de defugir les lògiques empresarials amb finalitats lucratives. Entenem que el poble té mancances i necessitats cròniques que cal cobrir i per aquest motiu cal gastar la despesa prevista per al poble.

A cada exercici econòmic, aquest equip de govern declara un benefici d’un milió i escaig d’euros, que, per falta de previsió d’accions, no gasta i passa a augmentar la partida de romanent, que acaba sent un cul de sac de tresoreria.

Segons informació facilitada per l’ajuntament, l'obra pública executada per l’àrea de Sostenibilitat i Territori, una vegada deduïdes les partides incloses d'emergències per ventades, reposició de vehicles, rehabilitació de la Doma, adquisició vehicles, entre altres, és de 470.002€ l'any 2015, 647.101€ l'any 2016 i 255.679€ l'any 2017.

Aquest any, coincidint amb el període preelectoral el poble pateix una mena de virus d’obsolescència programada i resulta que es durà a terme obra pública urgent. Aquells inicis de legislatura on se'ns deia que la llei no permetia utilitzar superàvit, ara queden desmentits. Des de tresoreria es permet gastar 4 milions i escaig en obra pública.

Escrivim aquest article al mes de desembre perquè deduïm que aquest diners els cagarà el tió o els portaran els Reis Mags d’Orient.

Aquest fet ens sembla que mereix fer-se coneixedor de tothom ja que considerem que és un menyspreu per al poble de la Garriga.