Garric Gener 2019 : "La Garriga, municipi antiracista"

La Garriga, municipi antiracista

Enguany tornem a encarar convocatòries electorals. Aquest 2019 tornarem a tenir urnes (esperem que sense cops de porra ni bales de goma) i, entre d’altres coses, tindrem ocasió de renovar els nostres consistoris. Val a dir que aquesta és un oportunitat, però, que no és a l’abast de tothom que viu als nostres municipis. No parlem d’abstenció estructural o desafecció, sinó de què al voltant d’un 15% dels nostres veïns i veïnes no podran decidir sobre la gestió que els afecta d’una forma més quotidiana i directa perquè se’ls priva de drets polítics per raó d’origen. Aquesta és una situació intolerable que consagra una desigualtat de drets en base a criteris plenament racistes.

Des d’aquest passat desembre a l’Assemblea Local de la CUP de la Garriga hem iniciat una campanya per tal d’aprofundir en el caràcter antiracista del nostre municipi, denunciant aquesta situació i mirant d’informar totes aquelles persones estrangeres que compleixen algun requisit a partir dels quals pot exercir el seu dret a vot. Si a arreu dels Països Catalans hem mostrat recentment el nostre compromís amb acollir la gent que fuig de condicions de vida insuportables cal que avancem des dels nostres municipis mateix per a construir una societat realment cohesionada i per a tothom, amb mesures que reverteixin les polítiques segregadores imposades per lleis tan infames com la d’estrangeria que regeix a l’Estat espanyol.

No podrem foragitar el racisme si partim de la negació de la veu a qui en són les víctimes principals. No podrem eliminar les discriminacions si no tractem com a igual la gent que les pateix. Per això, cal avançar cap a municipis plenament antiracistes.