Les dones sostenim el món: si les dones ens aturem, el món s'atura.

Avui és 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, és imprescindible que totes les dones sortim al carrer a posar sobre la taula les desigualtats que vivim en el nostre dia a dia i que la pandèmia de la Covid-19 ha accentuat greument: més atur, més precarietat i més desigualtats!

Exigim espais segurs on viure lliures de violència masclista. Vivim en un sistema on el govern és còmplice de deixar a dones amb feines precaritzades al carrer, sense els subministraments bàsics o patint violències masclistes per part dels seus convivents per no poder pagar un lloguer desorbitat. Estem cansades que grans tenidors, bancs i fons voltors se’n beneficiïn sense cap mirament.

Cada dia és 8 de març, sabem que els nostres Ajuntaments han avançat en matèria d’igualtat, polítiques feministes i de lluita contra la discriminació i sabem que això ha estat possible gràcies a la lluita de l’activisme, dels moviments feministes i de la pressió popular.

Tot i que s’han consolidat moltes diades i projectes puntuals de visibilització, creiem que calen accions i canvis transformadors que vagin a l’arrel del problema.

Cal desenvolupar accions ja previstes en el Pla Local d’Igualtat de Gènere i diversitat sexual del nostre Municipi. Accions com per exemple la de vetllar per unes condicions de treball dignes per al personal dels serveis municipals externalitzats. Revertir la precarització que pateixen les treballadores de neteja de les instal·lacions municipals (recordem un sector molt feminitzat) hauria de ser una prioritat de l’acció política del nostre Ajuntament.