Manifest de la CUP de la Garriga pel 25N

El 25 de novembre és el Dia internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones, aprovat per l'Assemblea General de les Nacions Unides en la seva resolució 54/134 el 17 de desembre de 1999.
Aquí teniu l'intervenció del nostre grup municipal al ple de l'Ajuntament de la Garriga de novembre de 2023.

Als Països Catalans l'antifeminisme està creixent de la mà de l'extrema dreta. Les institucions parlen de la lluita feminista bàsicament per modernitzar la seva imatge, però la realitat és que no són capaces d'acabar amb les violències masclistes.

Moltes empreses fan servir el feminisme per fer màrqueting, d'aquesta manera tenen més vendes i, per tant, més beneficis, a costa del treball de milions de dones explotades, amb feines precàries i amb sous més baixos que els homes fent les mateixes tasques. Hipocresia.

Els avenços que ha aconseguit el moviment feminista durant els darrers anys es veuen atacats. El feminisme és un dels centres de disputa de la batalla cultural actual. L'extrema dreta fomenta l'antifeminisme entre la societat, intentant que s'escampi una oposició contra el moviment feminista. Ho justifica amb idees falses com ara que el feminisme és un moviment ofensiu cap als homes, activant pànics socials i morals que fins i tot acaben qüestionant la violència masclista, aquella violència que mata, agredeix i maltracta diàriament milers de dones.

D'altra banda, el feminisme liberal i institucional, parla sobre la seguretat de les dones amb un discurs alarmista que alimenta l'imaginari de terror, generant discursos que acaben reforçant el seu programa classista, racista i masclista, encara que ho disfressin de progressisme.

Per fer front a aquesta situació cal que posem el focus en la manca de voluntat de fer front al caràcter estructural de les violències i del masclisme i la incapacitat de millora de la qualitat de vida de les dones de classe treballadora per part dels diferents governs, ja que l'ofensiva que patim les dones de classe treballadora és necessària per alimentar la continuïtat del sistema capitalista i patriarcal.

Des de l'esquerra independentista tenim clar que no hi ha una via màgica per acabar amb els feminicidis ni amb qualsevol altra violència masclista, no és suficient amb paraules i discursos. L'alliberament només vindrà de la mà de l'autoorganització de les dones treballadores, si lluitem i ens defensem juntes farem que la por canviï de bàndol.