Concentració en Suport a Palestina

El dijous 2 de novembre vam participar en la concentració en suport a Palestina organitzada pels Estudiants de secundària de la Garriga que va tenir lloc a la plaça de l'Esglèsia.
Aquí us deixem el text de la nostra intervenció.

Avui ens trobem aquí per denunciar el genocidi que l’Estat d’Israel està perpretrant contra el poble palestí com a venjança per l’atac de Hamàs del passat 7 d’octubre. El setge i el bombardeig indiscriminat per part d’Israel als 45 km2 que ocupa la Franja de Gaza, és un càstig col·lectiu horrible i injustificable que ja ha suposat l’assassinat de més de 8 mil persones, la majoria d’elles infants. I ha suposat l’expulsió de més d’1 milió i mig de població palestina de casa seva, que se sumen als 5’9 milions de refugiats a dia d’avui.

No, no són només números. Són persones, infants, adolescents, joves i gent gran amb vides que han estat trepitjades i massacrades per una potència nuclear com és l’Estat d’Israel, amb un dels exèrcits i serveis secrets més potents del món. Per tant no, no és un conflicte entre iguals ni amb la mateixa responsabilitat. Diguem-ho clar: la víctima és la població palestina.

Denunciem que fa 75 anys es va crear l’Estat d’Israel amb el beneplàcit i complicitat d’Europa. L’Europa en la què vivim. Un Estat que és fruit del colonialisme més irresponsable d’Occident i que es justifica sota una ideologia teològica racista i excloent. Denunciem 75 anys d’ocupació, opressió, expulsió, conflicte i mort del poble palestí.

Des de l’any 1947 fins a dia d’avui, 3 generacions senceres de palestins i palestines han nascut i crescut sota la condició de refugiades, expulsades de les seves cases, expulsades de les seves terres. Tres generacions senceres de persones que fa 75 anys malviuen humiliades, amuntegades en barris i ciutats sense accés als recursos més necessaris ni garantia dels drets més bàsics. 75 anys de dependència de la mateixa comunitat internacional que va aprovar la creació de l’Estat d’Israel i que avui, denuncia els abusos i les vulneracions del dret internacional que aquest mateix Estat està cometent contra Gaza, contra Palestina.

Perquè no, no només es tracta de Palestina. Es tracta del dret internacional humanitari i de com l’Estat d’Israel hi passa per sobre sense CAP tipus de remordiment ni impediment. Es tracta de la doble bara de mesura que mou a Occident a recolzar barbaritats com la que estem vivint. Es tracta del dret als pobles a resistir i de la garantia internacional que això pugui passar. Es tracta de l’esperança de tots i totes de creure que la humanitat existeix.

Per tot això demanem, exigim, que el govern de la Garriga, el govern de la Generalitat i el govern de l’Estat espanyol facin clara la seva postura davant el genocidi. Que s’aturi el comerç d’armes amb Israel, que es tallin relacions diplomàtiques amb l’Estat d’Israel com ja ha fet Veneçuela, Cuba o Bolívia, i que es reforcin els llaços amb qui SI treballa per la Pau i la llibertat, vingui d’on vingui.

Avui i sempre, des del riu fins al mar, Palestina llibertat.

Exigim que el govern de la Garriga, el govern de la Generalitat i el govern de l’Estat espanyol facin clara la seva postura davant el genocidi.