Propostes de la CUP als pressupostos 2017

Propostes de la CUP al pressupostos 2017 de la Garriga

Aquest any 2017, des de la CUP hem fet 11 propostes de millora al pressupost municipal.  Pensem que com a candidatura tenim la responsabilitat d’aportar el nostre posicionament a l’equip de Govern per tal de vetllar per la justícia social i la democràcia participativa, tal com esmenta el nostre Programa Polític: document que vertebra el pensament i l’acció política que realitzem a l’Ajuntament i al poble de la Garriga.

Les propostes que hem elaborat han estat consensuades per l’Assemblea Local que configura la CUP de la Garriga i aglutina també les accions resultants del procés participatiu: Què faríeu amb els vostres diners? Que hem obert a la ciutadania. Les propostes inclouen també les accions que defineixen el Programa Polític.

Hi ha propostes que no han pogut quedar reflectides perquè ja es contemplaven al pressupost municipal elaborat pel govern (temes d’habitatge) i per altra perquè no és competència municipal (temes de sanitat).

Les respostes de l’equip de Govern a les nostres propostes van en la línia habitual: “ja es treballarà” o “ja ho estudiarem”, conceptes que corresponen més a objectius difusos que a accions concretes, calendaritzades i integrades al pressupost, tal com demanàvem. Només s’ha integrat al pressupost una de les accions: “Economia social i solidària” però s’ha introduït en forma d’ajuts a empreses i a l’economia social i solidària, en cap cas es planteja una política de foment de l’alternativa com és l’economia social i el cooperativisme, com nosaltres demanàvem. En altres casos algunes propostes ja estaven contemplades al pressupost però amb altres conceptes que nosaltres no relacionàvem.

Esperem que quan l’equip de Govern diu que es treballarà i s’estudiarà, així sigui. En tot cas, com a Assemblea en farem un seguiment exhaustiu per tal d’empènyer a la seva realització i concreció.

Aprofitem per adjuntar l’informe de resultats del procés participatiu que vam obrir a la ciutadania i les respostes que ha fet l’equip de Govern a les nostres propostes. Aquests documents els podeu trobar a la columna dreta d'aquesta pàgina.

Pressupostos 2017 de la Garriga