Manifest de la Plataforma Aigua Pública a la Garriga

Neix la Plataforma Aigua Pública a la Garriga.

Diverses entitats ens hem unit a la plataforma per reclamar la internalització d’aquest servei tan essencial per al nostre poble.

A continuació us compartim el manifest:

L'aigua és un dret humà reconegut per les Nacions Unides en la seva resolució 64/92 aprovada el 28 de juliol de l'any 2010 on hi diu: "L'accés a l'aigua potable i al sanejament és un dret humà essencial per a gaudir plenament de la vida i de tots els drets humans".

L’aigua no és una mercaderia. L'aigua és un bé comú que cal preservar i garantir per a totes les persones i per al manteniment dels ecosistemes naturals. La seva gestió s'ha de preservar de l'afany de lucre i l'interès privat de grans companyies i multinacionals. L'aigua no pot estar sotmesa a les lleis de mercat.

La gestió pública de l’aigua és el més habitual a tot el planeta. I una realitat a molts municipis catalans com Ripoll, Mataró, Manresa, Girona, Olost, Sant Pere de Torelló, etc. Les grans remunicipalitzacions de París, Berlín, Budapest, Grenoble, Nàpols, Valladolid... o d'altres de municipis més propers com Terrassa, Montornès del Vallès, Arenys de Munt, Santa Maria de Palautordera o el Figueró ens marquen el camí i demostren que aquesta opció és perfectament possible.

El 30 de desembre de 2020 va finalitzar el contracte del servei d’abastament de l’aigua a la Garriga amb l’empresa AGBAR (abans SOREA) signat el 1991. Des d’aleshores la gestió del servei ha estat prorrogat diverses vegades a aquesta empresa, a l’espera que l’Ajuntament prengui una decisió de quin model de gestió necessita el municipi per als anys vinents.

L’aigua és un servei bàsic de prestació obligatòria i l’administració ha de preveure’n els escenaris de futur per poder prestar el millor servei possible.

La població de la Garriga hem de poder decidir sobre el model de gestió de l’aigua que volem al nostre municipi, i per això hem presentat a l’Ajuntament una iniciativa per a la realització d’una consulta popular, perquè creiem en els principis de transparència i gestió democràtica dels recursos essencials per a la vida.

Les entitats i associacions que formem part de la Plataforma Aigua Pública la Garriga demanem que la gestió de l’abastament de l’aigua al nostre municipi torni a mans públiques. Perquè aquesta és la millor opció per al nostre poble.

La gestió de l’aigua pública és la millor opció perquè: és la més justa i democràtica

és transparent

és més econòmica

és més ecològica i sostenible

Volem que la gestió de l’abastament de l’aigua a la Garriga es faci de manera directa i pública.

Octubre 2024

Plataforma Aigua Pública a la Garriga